: What's wrong with people who refuse to remake?
ive won games with afk, ive lost game against people with an afk. If im in a 3 or 4 man and our friend is the afk sometimes we dont want to remake, my friend has his wifi turned off at midnight, so we try to hop in a game as fast as we can before 12 so we can play one last game with regardless if another guy goes afk. All that to say that there are plenty of reasons not to remake for norms. Ranked unless ur way ahead its very rare to say no to a remake
: One Change for each Champion
just fix the shaco bugs and i will be more than happy
Terozu (NA)
: Uhhh no, the old one was trash too. Like, pathetically bad. New one managed to break it further.
at least the old one wasnt noticible on the screen and sorta told u what killed u, id be happy if i could just disable it
Terozu (NA)
: How in the 9 hells is the new death recap MORE BROKEN THAN THE PREVIOUS ONE.
This new death recap is so useless tho because it doesnt tell what ability killed me, just which champion did and with what type of damage which is so pointless since u can just look at their build. When i die to something i wasnt sure how i died to, and the recap tells me i died to the combination of basic attacks, items, runes and illoil q, i then ask wtf killed me, pls revert or let me disable because it is also huge ugly thing on my screen that i dont want to look at
Zertryx (NA)
: Lets be real LoL died with season 9 anyways, people have been complaining about season 9 since it started
poeple have been complaining about every season whenever they start always, nothings changed this season lol
: TFT is not a "new game" its a "new game MODE". An TFT compared to other Auto Chess variants is shit.
tft is more than a gamemode, lol as it has almost nothing to do with league and is pulling a very different audience
: > [{quoted}](name=Master2139,realm=NA,application-id=3ErqAdtq,discussion-id=RpvoLtVN,comment-id=000c,timestamp=2019-07-18T15:57:37.762+0000) > > everyone wants riot to release a new game for years > riot releases new game > everyone is mad that riot is now handling 2 games at once, like honestly wtf. > > TFT is a solid game, and this is essentially the midseason patch for league with these changes this will legit blowover in a week or so calm down It is a shit game, play a real auto chess game please.
why tft is fun, i tried dota auto chess and it was so fucking boring toplay lol.
: TFT is boring as hell in my opinion, and certainly not worth a patch so bad it breaks not only ranked but crashes games and so on.
tft wasnt what broke the patch, maybe the 30+champs that got mini reworks had something to do with ut
FSRER (EUNE)
: No, let this sellout of a company, who literally sold itself and it's giant playerbase to a fucking chinese company with no reason whatsoever, die
: So riot letting league burn in favor of TFT
everyone wants riot to release a new game for years riot releases new game everyone is mad that riot is now handling 2 games at once, like honestly wtf. TFT is a solid game, and this is essentially the midseason patch for league with these changes this will legit blowover in a week or so calm down
Eedat (NA)
: Which is funny because ***you are doing the exact opposite***. I will finish explaining what I was trying to get across before the insults started getting hurled at me, yourself included. This is 100% for your benefit so listen up. I will explain exactly why you will never see a Rioter response and exactly what you should do to have a shot. I have been posting here a very long time. Whether you agree with my balance viewpoint or not, I know how these boards work and you do not. This thread is _**already doomed**_. There is a ***zero*** percent chance of this thread getting a Red response. Why? Let me explain why there aren't many Red posts on this board. 1. Low population. Saying the main subreddit is twenty times more populated would be extremely generous. 2. These boards are known for being far more hostile than the main sub. The rules are more relaxed and a lot of shitposting is allowed. A ton of the threads here are considered "minefields" by Riot where people just sit and wait to attack them and anyone else who disagrees with the popular opinion. Riot rarely responds here because a lot of threads are considered "minefields". The open hostility has driven Rioters away from this board. As a result of some leaked images from Riot's internal Discord server last year, we know ***for a fact*** that they literally forbid employees from responding to threads here that they deem hostile. This thread fits the bill to the nth degree. Riot will never, ever, _**ever, EVER**_ respond to threads of this nature. _**Thats**_ what I was trying to warn you about. We had this ***exact*** same thing happen with r/rengarmains about two years ago (more on this **plus solution** below) and this is how it works. You think upvoting one thing and burying the other will get their attention when it actually has the exact opposite effect. I will 99.99999% guarantee you this thread has been placed in the no-fly zone. _**That's**_ why I was trying to be polite because its very obvious the OP put a lot of time and effort into this post just to have it ruined by the angry mob. **You ruined all this guy's hard work.** Just because I disagree with him doesn't mean it should be censored. That's this new age stupid af outrage culture bullshit that you're obviously balls deep in where all opposing opinions need to be buried. # So what ***SHOULD*** you do if you want any chance at all of getting a Rioter in here? First off, this thread is already done. You'll need to regroup and make another one. You need to coordinate everyone to at least give ***the appearance*** of a thread that is willing to have back and forth discussion. You are a bunch of Shaco mains and we aren't idiots. We already know exactly what you want. But Riot will avoid each and every single one of these threads like the damn plague if you cant even keep up appearances. They will blacklist all these threads where they feel they're just going to be attacked. All the open hostility and outright insults also need to go. Absolutely nobody is going to listen to you if you do nothing but scream at them that they're a stupid dumbfuck. Have you noticed that almost every single person here is a shaco main besides like 3 people? I have been posting here consistently for 5 years and I recognize ***ONE*** name other than myself. Because this is like the 20th r/shacomains thread and everyone who posts here already knows that they'll be screamed at if they don't 100% agree. *Nobody is going to come here to be screamed at, **RIOTERS INCLUDED**.* This is true of people in general. You can have the best idea in the world but nobody is going to want to listen if you just hurl insults at them. Now previously I mentioned r/rengarmains having this exact same problem. So what was the solution? Keep in mind this was 2+ years ago so I have absolutely no clue if this is even an option anymore. A bunch of ***calm, level-headed ***Rengar mains got together with the moderation team and wrote up a megathread that the moderators pinned to the top of Gameplay for a week or two where everything was centralized and moderators could actually control it instead of these flash mob posts. https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/ENUEELfG-megathread-lets-discuss-rengar And wouldn't you know it? A long response from the Rioter heading the Rengar rework. See how this works now? Angry flash mob =/= no response Coordinated, calm effort = response So there you have it. **_All of this is for your benefit_**. I'm just some gold elo pleb who occasionally plays Shaco in normals so I really don't give a damn if you guys ruin all your chances or not. You guys are the ones with the horse in the race, not me. If you want to keep yelling really loud in an empty room or actually have a chance of getting some results is entirely up to you guys. Peace.
Um there was a megathread made by the same guy for the rengar one on shaco like last year.
: > [{quoted}](name=SociopathFriend,realm=NA,application-id=3ErqAdtq,discussion-id=VsV12H7a,comment-id=001b,timestamp=2019-07-18T04:39:03.054+0000) > > Upping the base damage of E slightly > Changing box arm time from 2s to 1.5s > Upping box's health (AP scaling?) > Changing invisibility duration from 1.5s - 4.5s to 3s - 4.5s > Increasing the duration in which Shaco can proc his Q damage from 0.25s to 1s > Changing the way the execution works on Shaco's E > Slightly higher clone explosion range > Higher clone explosion damage > Change the clone AI > Range indicator of max range where clone teleports back to Shaco > > So... like straight buffs on everything? Literally everything? Go figure ask any champion's mains about a champion and they insist they need buffs... > > Q = more duration to get bonus damage, longer stealth duration > W = detonates faster, lives longer > E = literally asking for more damage > R = more damage, more range > > Like I get it- he's weak right now. I respect wanting bugs fixed and your champ not left weak (I played Mordekaiser for years after all) however I would argue he *needs* to be weak because his kit is almost pure cancer and doesn't deserve to be strong in any way because if it was then there's almost literally nothing you're allowed to do about it. > > Where's the outplay potential for Shaco? > Drop a pink so you can see him in his Q? Nope- that's not a thing anymore. Either Oracle or nothing and Oracle STILL doesn't let you interact with him. > Wanna defuse a box as melee? Nope- it's going to fear you and there is no amount of outplay on the planet that will let you do so unless you destroy the thing ASAP when he sets it down. > Are you going to juke his skillshots? Nope- he doesn't have those. > Wanna kill the real Shaco with actual skill and avoid his clone? Nope- he directs the clone right up to you even after death so it explodes, does damage, and CCs you. > > The outplay potential for a champion should never be- "Just don't go near him or interact with him in any way". > > Shaco is literally the Yasuo that existed before Yasuo- he's loaded with tons of extra power and is reliant on his user screwing up to outplay. The only reason the community isn't full of Shaco threads with the **exact** same complaints they have against Yasuo is Shaco is weak. Another thing about Shaco which his power budget is ridiculously loaded is his box stacking for maximum jungle efficiency. You CAN clear like Nidalee, but on the other hand if you get invaded at your buffs its going to suck really hard. If Shaco is going to be reworked I have no clue what are they going to remove or add.
this is right on the money, the clear is nice early but an invade is detrimental and i litterally get invaded every game atm. The big issue with a shaco rework is that shaco mains dont play the same shaco, ap shaco and ad shaco play so differently they are nearly 2 different champs
ƒrostγ (EUNE)
: I agree, they should do something with him, but Shaco is extremely frustrating to play against so i wish they would change that somehow for starters.
the frustration of playing against him is what i love most about him tbh, its why my other 2 fav picks rn are teemo and singed. I think however that buffs are not needed atm, i feel like this meta for the jg is just really bad for him. But some of those bugs are litteraly the reason i lose some of my games like they kill me so often and it is so frustrating when i do clone dodge perfectly but then the damage still goes through is so fucking annoying.
: > Now to the Shaco changes we would suggest: >Changing E to magic or reverse adaptive damage Upping the base damage of E slightly Changing box arm time from 2s to 1.5s Upping box's health (AP scaling?) Changing invisibility duration from 1.5s - 4.5s to 3s - 4.5s Increasing the duration in which Shaco can proc his Q damage from 0.25s to 1s Changing the way the execution works on Shaco's E Slightly higher clone explosion range Higher clone explosion damage Change the clone AI Range indicator of max range where clone teleports back to Shaco So... like straight buffs on everything? Literally everything? Go figure ask any champion's mains about a champion and they insist they need buffs... Q = more duration to get bonus damage, longer stealth duration W = detonates faster, lives longer E = literally asking for more damage R = more damage, more range Like I get it- he's weak right now. I respect wanting bugs fixed and your champ not left weak (I played Mordekaiser for years after all) however I would argue he *needs* to be weak because his kit is almost pure cancer and doesn't deserve to be strong in any way because if it was then there's almost literally nothing you're allowed to do about it. Where's the outplay potential for Shaco? Drop a pink so you can see him in his Q? Nope- that's not a thing anymore. Either Oracle or nothing and Oracle STILL doesn't let you interact with him. Wanna defuse a box as melee? Nope- it's going to fear you and there is no amount of outplay on the planet that will let you do so unless you destroy the thing ASAP when he sets it down. Are you going to juke his skillshots? Nope- he doesn't have those. Wanna kill the real Shaco with actual skill and avoid his clone? Nope- he directs the clone right up to you even after death so it explodes, does damage, and CCs you. The outplay potential for a champion should never be- "Just don't go near him or interact with him in any way". Shaco is literally the Yasuo that existed before Yasuo- he's loaded with tons of extra power and is reliant on his user screwing up to outplay. The only reason the community isn't full of Shaco threads with the **exact** same complaints they have against Yasuo is Shaco is weak.
make q camouflage instead like rengar, make e adaptive, remove miniboxes and bring back the increased range on clone detonation, cant really nerf e any harder tbh, passive also pretty useless maybe change the scaling to ad or off lvl because i dont see why a crit needs ap scalings but w/e. Also oracles does pretty much kill him in any teamfight lol, if many of those bugs don't, the q needs a nerf for power to be brought back into the rest of the kit just like they did with akali. Another thing is most of those bugs have been in the game for years now and are still not addressed and the only one that was fixed last patch was one of the few bugs that help shaco early where he can infinite backstab round 1 creeps. either way fix em all not just the ones that help lol. For me honestly i just dont like the current jungle meta and shaco's place in it. but there are a ton of QoL changes that would be great like the clone fixes and that one q bug that kills me so fucking much. I wouldnt recommend any immediate changes as i feel its just a meta thing atm but when bugs been in the game this long and havnt been resolved which severely hurt shaco is pretty brutal especially when riot's favorite champions are confirmed for their fixes within weeks is really frustrating(yas windwall fix)
: New Death Recap: I think not
i wish i could disable it tbh
: Shaco is in Dire Need of Bug Fixes and Changes
the buffs need to have compensation nerfs but the bugs for sure need to be resolved this is out of hand the sheer amount, meanwhile everyone is losing there shit over a single yas bug is ridiculous
: Ugh this _again?_ We already had this from the Zed mains subreddit and they failed miserably.
zed has this many bugs aswell damn im interested
: Not to be that one trick, but please please PLEASE fix Yasuo's God damn Windwall. LIke why is it still bugged after a whole month? It has caused so many unnecessary deaths in games its unbearable.
lol shaco has had bugs in every single one of his abilities including passive for years, welcome to the club
: Why put forth any extra effort when they don't have to. Millions of people buying skins, emotes, passes, and little legends regardless of the opinion on the state of the game. As long as people throw money at them, Riot will just carry on assuming the majority of the people are happy with things just the way they are.
> [{quoted}](name=Dr Endeavor,realm=NA,application-id=yrc23zHg,discussion-id=EnlAdZxj,comment-id=0000,timestamp=2019-07-15T21:18:04.281+0000) > > Why put forth any extra effort when they don't have to. Millions of people buying skins, emotes, passes, and little legends regardless of the opinion on the state of the game. As long as people throw money at them, Riot will just carry on assuming the majority of the people are happy with things just the way they are. they are tho lol
: For entire seasons you discouraged "healbot Soraka" and you come up with Yuumi
DalekZec (EUNE)
: > [{quoted}](name=Master2139,realm=NA,application-id=3ErqAdtq,discussion-id=biWEbu5E,comment-id=000d0000,timestamp=2019-07-15T04:05:24.108+0000) > > american* > > also most of the boards isnt anything constructive lol, and just because they dont coment doesnt mean they can't read lol Chinese* Yeah with how changes are made, from champion reworks, despite many don't agree with them, they all go through anyway. They definitely read. Or maybe the rioters do read but take critics as cyberbullying. Who knows?
riot is american lol, most of the staff is also north american, they are an american company, also what about the people that agree with changes lol do they not matter either
: nah they just promote gender racist events
the term ur looking for is sexist lol
Naalith (NA)
: Because like 90% of people aren't happy with the game, but the balance Rioters can't do anything to please the people because pro play and foreign markets make up far more of the money League makes than English speaking "real players" now. If they say they'll fix things but can't without compromising pro play people get mad, if they say they won't do anything because of pro play people get mad, etc. There's basically no winning strategy to make people happy because the game isn't made for us. Lore Rioters show up a lot more often because the English-speaking lore team can interact with us and give us clues and insights on stories, plus the written stuff is super cool. I just wish the game would get back onto more even footing.
90% of the people on the boards arent happy, as it has always been and why it is the boards. As for the people playing the game most people ik enjoy the game rn, there is always a vocal minority but they are almost never the majority lol
DalekZec (EUNE)
: They're afraid someone doesn't agree with their design or any balance changes. Duh. Apparently critics aren't allowed in that Chinese company.
american* also most of the boards isnt anything constructive lol, and just because they dont coment doesnt mean they can't read lol
: they only care about lore and sht that we can create so they make money out of it we are money cows now nothing else, get brainwashed and be a meta lane pushing zombie like us!
no shit were money cows that is true for every company trying to make a profit lol, were consumers lol. idk about the meta bit as that is unrelated but w/e
Swarovsko (EUW)
: Why did rioters stop commenting in this section?
not one of these threads again, its the same shit as it was 2 years ago, all you're doing is getting the angry people in the community to rant, we have a section for that now
: I remember a premade asking me if I'd give their friend mid, when I said no he banned my hovered champ and said "What about now?". People like this need to eat a uwu and be banned.
cant take ur point seriously when u say eat a uwu in the middle of it lol
: funny how its called solo q
: I've stated MANY times over the years that pre made groups of one less then the team size should not be aloud as it is indeed always a horrid experience for the one random player. For some reason however.... there seem to be a statistically impossible amount of players on this board who have EXACTLY 3 friends! And my comment was always down voted to oblivion. I like OPs suggestion. Anything to avoid these extremely negative games!
99% of the time people dont even realize that they are playing with a 4 man lol
: i played alot of tft, i only won one game, and in the game i won i was only lvl 6, but i had 6 gold champs, i had a lulu with 3 random items and vayne with 3 random items, and i had 97 hp at the end, only lost one fight, when it hit final 4 they all said GG because they knew they couldnt beat me, it was the items or the champs, my lead was to vast even tho they all had 7 champs i just wrecked them, RNG was in my favor, i think TFT is nice but it should be a special mode, liek aram something for fun, but now its gunna be toxic and just blehhh not what it should be
i won 5 games out of 12 today and got under 4th once, idk about you but i think you're just not playing the game as good as you could be, i try to go a different comp everygame, i won with a 4 brawler comp earlier, and a 6 demon arguably the worst comp in the game, but if you manage to position and plan you're shit you can win much more easily. also you dont need tier 3 characters most my wins i do the econ strat to get a late game comp where its all tier 2's with my little legend at 10 to 20 hp. its all about how you play with what you're given, Look at poker for example it is a loot of luck but there is a clear difference between pro's and amateurs.
: Why is TFT getting Ranked Rushed?
I dont see why tft doesnt need ranked, it is just what it needs to keep players interested and realistically you just have to hit top 4 which i do hit very consistently. I feel like when people bring RNG in this game its only every as an excuse for them not winning as much as others but a lot of times the players skill in adaptability and educated guesses play a big part in the game, Also riot isn't giving up on normal league, normal league is only hit rn as everyone is trying it out once the hype dies down it will just be the core playerbase playing tft and everyone back to normal league. The meta shifts in league also make the game far less enjoyable for a lot of players, i main jg and rn i have no fun playing it especially as an assassin main, and tft gives me a nice break between games or when i take breaks from ranked because of how the meta currently is, TFT is a huge plus for riot as it keeps the negativly affected players by the current meta still interested in another game mode of theirs which makes them money, rather than those players leaving to other games in wait to their meta coming back around. Also hasnt matchmaking always been dogshit, and hasn't that been the most complained about topic for like 4-5 years now on the boards, also people use the bad matchmaking thing in force rn because there is a scapegoat reason that tft ranked is coming out and some of the ranked staff has left to work on that.
: how much did you improve troughout the years
s6 bronze s7 silver s8 gold s9 plat hopefully next season i hit diamond
: I like Team Fight Tactics But Not The Queue Time
i have a 10 sec wait time every game lol, just git gud
Rioter Comments
Rioter Comments
: Game is now more than ever about playing broken champs to win.
What you're talking about is something called THE META
: Jungle is a meme role now. May as well duo top
: > [{quoted}](name=Master2139,realm=NA,application-id=RaE1aOE7,discussion-id=7tVTsTgo,comment-id=00010000000000000000,timestamp=2019-06-25T20:49:49.507+0000) > > its not gambling if u win if I win at the gambling, will the casino stop being a casino?
if everyone is wins everytime then yes, but if one insignificant person does then you specifically are not gambling but the casino is still a casino because everyone else is still losing lol
: {{sticker:sg-ezreal}} Your bet does not take into account your skills, but has an element of statistical probability, which is a casino, since the streamer monetizes it.
its not gambling if u win
: it is controversial choice. i mean is it legal?
why wouldn't it be legal lol, i am a part of that tournament coming up this weekend and i dont see a problem with adding some betting in to the mix, especially as a prize for tournament style games.
: What's your current song you have on repeat until you eventually start to hate it?
: @Riot, So when will Talon get an Emote?
give one of the ones from jinx to shaco they are litteraly so close together in terms of thematics that could be used through emotes
: As someone who plays a fair amount of Yuumi, she should not exist
just get them off my team for godsakes, im sicking of getting revealed by them when im invised.
: My Experiences Traveling Through Gold/Silver (Smurf)
the most toxic elo i have ever been in is plat by far, because everyone up here are meta slaves who think they are the best and as a one trick it gets ridiculous to get flamed every champ select and all throughout the game every game
Dalusin (NA)
: This is fair. In all honesty, it was more of a frustration that nobody can seem to get in and yet _mysteriously_ every streamer seems to be able to get in and play whenever they want...
ye but i only have a 50 min queue rn so i guess people are getting off
xDino (EUNE)
: I dont remember nexus blitz beeing on pbe
im pretty sure i played nexus blitz on pbe before it got released,
awejim1 (NA)
: Everything wrong with TFT
I honestly didn't know how to upgrade my champs until like my 7th game, but once i did you go full assassin and that shit is a free win, idk if you're just unluck but im getting first or second most games i play, i enjoy the thrill of seeing my comp and strategy succeed and the game grew on me, i hate most online card games like hearthstone or magic but the chess and risk player in me has made this game super enjoyable and honestly aside from the assassin comp being op most games are pretty balanced, i won with a blitzcrank, nidalee hyper carry, my comp looked like ass but if you play it right you can always pull a win, and i don't ever feel like its the computer that decides the game.
: Hey Junglers, let me explain to you why top laners are always so toxic (explaining; not excusing it)
if the lane is lost, and the jungler ganks thats 2 players out of the game instead of 1
: I love how it’s only “abuse” if a ranged champion builds it.
: So if ezreal keeps abusing items, why do people keep wanting the items nerfed instead of ezreal
shaco had and has the same problem and they went the route your suggesting lol, maybe they are trying a different path because with shaco it was a huge failure
Show more

Master2139

Level 221 (NA)
Lifetime Upvotes
Create a Discussion